Sweden/USAID Farma II projekt je pokrenuo kampanju ‘Hrana Gurmana’ kako bi promovirao 100 proizvođača visokokvalitetne hrane u Bosni i Hercegovini, te deset restorana i deset trgovina koje svoju ponudu temelje na bh. proizvodima, i pomogao im da se nose sa negativnim ekonomskim posljedicama pandemije COVID-19.
Kampanja, koja je pokrenuta 1.jula, sada uključuje ukupno 140 malih biznisa i poziva nove da se pridruže.
– Pokretanje biznisa u vrijeme pandemije samo po sebi je predstavljalo veliki izazov. Kampanja Hrana Gurmana nam je pomogla u širenju informacija o našim proizvodima. Uz kampanju smo postali vidljiviji, a naučili smo i nešto o kreiranju vlastitih promotivnih poruka – rekao je Danijel Stjepanović, jedan od vlasnika Fungi Kulture, novoosnovanog proizvođača gljiva bukovača iz Tuzle.
Tokom protekla dva mjeseca kampanja Hrana Gurmana nastojala je povezati ljubitelje gurmanske hrane sa ljudima koji je proizvode, te olakšati potrošačima da pronađu omiljene proizvode.
Kako bi predstavila bogatstvo bh. kuhinje i ispričala nadahnjujuće priče malih proizvođača hrane koji stvaraju jedinstvene proizvode, kampanja svakodnevno objavljuje sadržaje na društvenim medijma i dopre do gotovo 600.000 ljudi, a proizvela je i niz promotivnih video sadržaja i prvih sedam videa pregledano je 37.500 puta.
– Odavno se nije desilo nešto ovako pozitivno za male proizvođače poput nas kao što je kampanja Hrana Gurmana i na tome smo veoma zahvalni – rekao je Dragan Popović iz Banje Luke, vlasnik Chili Pop’s-a, koji se bavi uzgojem ljutih papričica i proizvodnjom pikantnih sosova.
Kako bi olakšala pronalazak različitih gurmanskih proizvoda širom BiH, kampanja Hrana Gurmana kreirala je online mapu na kojoj je danas više od 100 proizvođača kao i 34 restorana i trgovine koje nude njihove proizvode. Mapa se svakodnevno ažurira kako bi obuhvatila što više malih proizvođača a za manje od mjesec dana mapu je posjetilo više od 3.000 ljudi.
Pored online mape, Sweden/USAID Farma II projekt je na svojoj web stranici kreirao Biznis katalog koji pruža informacije o malim proizvođačima, njihovim proizvodima i dostupnosti tih proizvoda, te posjetiteljima web stranice omogućuje povezivanje s njima. Mapa također pruža informacije o trgovinama i restoranima koji su uključeni u kampanju.
Osim što je povećala prodaju domaćih proizvoda, po mišljenju Sabine Krivdić iz Visokog, vlasnice Malinice, proizvođača meda, i Mednog Dućana, kampanja je omogućila malim proizvođačima da pokažu šta sve mogu napraviti i koliko dobro.
– Kampanja nam je također pomogla da se povežemo sa ostalim biznisima i uspostavimo suradnju – rekla je Krivdić.
Kampanja će trajati još nekoliko sedmica, te je upućen poziv zainteresiranima da se pridruže priči o Hrani Gurmana i doprinesu izgradnji svijesti o kvalitetnoj bh. hrani i ljudima koji je proizvode. Više informacija može se dobiti na pet kanala društvenih medija: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i LinkedIn, saopćeno je iz Sweden/USAID Farma II projekta.